دیجیکالا تاکنون هفت دوره جشنوارهی فروش مجازی کتاب برگزار کند
گروه کتاب دیجیکالا از ابتدا کار را با کتاب چاپی آغاز کرد و بعد وارد فروش کتابهای صوتی شد. تصمیم ما این بود که در حوزهی کتاب الکترونیک هم موقعیتی داشته باشیم. دو تصمیم وجود داشت؛ یا از ابتدا این بخش را خلق کنیم یا از تجربههای موفق موجود در بازار استفاده کنیم. ما انتخاب کردیم که بخش دیگری را به دیجیکالا ملحق کنیم و در اختیار گرفتن فیدیبو تصمیم نهایی ما برای گزینهی پلتفرم کتاب الکترونیکی بود. فیدیبو بهترین پلتفرم ارائهی کتاب الکترونیکی بود که هم از لحاظ مسائل تکنیکی و هم از لحاظ مسائل ارتباطی و شناختی که از بازار داشت، راهش را آزموده بود و همین باعث شد همکاری ما شکل بگیرد.
هدف ما از نمایشگاه مجازی کتاب، فراهم آوردن امکاناتی برای فروش و عرضهی کتاب در دیجیکالا در ایامی است که زمانی به نمایشگاه کتاب اختصاص داده میشد. ما از سال ۹۳ همزمان با نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه و هفتة کتاب در آبان ماه این فعالیت را دردیجیکالاآغاز کردیم و اولین هدفمان این بود که در توزیع و دسترسی سراسری کتاب، تنوع قابل قبولی را ایجاد کنیم. متأسفانه شاهدیم که حتی در شهرهای بزرگمان هم بعضی کتابفروشیهای چهل پنجاه ساله یا رو به تعطیلی هستند یا بیشتر به فروش کتابهای کمک درسی رو آوردهاند. با این چشمانداز از اولین اهداف ما فراهم کردن ایجاد امکان توزیع عادلانه و دسترسی سراسری به کتاب برای همهی مردم بود. هدف دوم ما معرفی تازههای نشر و گفتوگو با چهرههای مؤثر در بخش تألیف و ترجمه بهخصوص برای آشنایی جمعیت جوان و نوجوان بود. هدف سوممان هم ارائهی تسهیلاتی منطقی در زمینهی حملونقل و ارسال کتابهای خریداریشده بود. خوشبختانه روند خوبی را هم طی کردهایم و امروز در اعداد فروش به نمایشگاههایی که به صورت فیزیکی برگزار میشوند خیلی نزدیک شدهایم.
0 دیدگاه