ظریف، مثل ظریف!

علی نجفی: اصل تشکیل شورای راهبری دولت چهاردهم و‌ کمیته های ذیربط با نظر دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب فارغ از برخی از اعضای آن که نمی دانم چگونه و با چه روشی انتخاب شده اند، اولین گام در مسیر شفافیت و اقدامی در خور تحسین است.
ظریف، مثل ظریف!

علی نجفی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پارسینه در خصوص تشکیل شورای راهبری دولت چهاردهم گفت: پذیرش مسئولیت این شورا از سوی دکتر ظریف بعنوان یکی از خوش فهم ترین و دلسوز ترین سیاستمداران ایرانی، امیدواری و اعتماد به این ساز و‌ کار را برای ایران افزایش می دهد.

نجفی افزود: دکتر ظریف در دوره مسئولیت وزارت امور خارجه، با توافق هسته ای برجام، نقشی تاریخی ایفا کرد و سایه جنگ را از کشور دور کرد.

دیگران چه می خوانند:

ایشان این فهم و نقش تاریخی را در سیاست داخلی در کمپین اخیر انتخابات نشان داد و  سهم و رسالت مهمی در دور کردن سایه تصلب و توهم و تندروی از اداره اجرایی کشور از خود بر جای گذاشت و اکنون در قالب ریاست شورای مذکور و در همراهی و کمک به رئیس جمهور منتخب، در حال ایفای یک تکلیف تاریخی دیگری است که انشالله به کادرسازی و ترسیم مسیر درست و سالم اداره دولت کمک خواهد کرد. اگر چه می دانیم که چقدر موانع و‌ مشکلات پیش روی ایشان و دکتر پزشکیان وجود دارد!

از سوی دیگر در شرایطی که لابی، اعمال نفوذ، زد و‌ بند، رفاقت و تعارفات، در فرآیند انتصابات در کشور مشکلات جدی بوجود آورده و امید و اعتماد مردم را نشانه رفته است، اولین تجربه ساختارمند برای مشارکت در تشکیل کابینه، ارزشمند و قابل دفاع است.

سفیر سابق ایران در عمان خاطر نشان کرد : فراموش نمی کنیم که در برخی دولت ها، چگونه با توجیه جوان گرایی، برخی از مهمترین مسئولیت ها را به افراد بی تجربه و یا کم تجربه سپردند و‌ هیچ شاخص و یا چارچوبی برای چنین اقداماتی اعلام نمی کردند. موضوعی که دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب در تبلیغات انتخابات بدان اشاره مؤکد داشته است.

وی ادامه داد : دکتر پزشکیان که مدیریت علمی و کارشناسی را بصورت برجسته مورد تأکید قرار داد، با ایجاد این ساز و ‌کار، انتخاب همکاران دولت بر اساس شاخص های مشخص را در ادامه مسیر خود نشانه گرفته است و طبیعی است کسانی که به شفافیت تمایلی ندارند، در مقابل اینگونه ابتکارات، واکنش نشان دهند.

نجفی افزود : تشکیل این شورا در فقدان ساختار حزبی منسجم، ساز و کار مناسبی برای شناسایی نیروهای توانمند در سپهر سیاسی کشور  است و وزن و تأثیر گذاری جامعه مدنی را برای معرفی و حمایت از انتخاب افراد شایسته برای حکمرانی افزایش می دهد و ‌این بروکراسی در ذات خود پاسخگویی را نیز دارد. کاری که دکتر ظریف رئیس شورای راهبری در قالب اطلاع رسانی مستمر از فعالیت این شورا و کمیته های آن را به مرحله اجرا درآورده و عملیاتی کرده است.

علی نجفی در پایان یادآور شد: امیدوارم به رغم سختی و پیچیدگی تجربه اول، این اقدام، نتیجه رضایت بخشی را در راستای تشکیل دولت وحدت ملی و حفظ و احیای سرمایه اجتماعی نظام در پی داشته باشد و بدیهی است که اطلاعات و نظرات اصلاحی همه دلسوزان و نخبگان به تکمیل و تصحیح هر چه بیشتر عملکرد این فرآیند کمک خواهد کرد.

 

ظریف، مثل ظریف!

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟