زیبا سازی فضا حمام با 3 راهکار ساده!

حمام دیگه فقط یه جای شستن نیست، بلکه پناهگاه آرامش و رفع خستگی های روزانه است. اما چطوری میشه حمام رو از اون فضای سرد و بی روح، به یه بخش زیبا و لذت بخش تبدیل کرد؟
زیبا سازی فضا حمام با 3 راهکار ساده!

حمام دیگه فقط یه جای شستن نیست، بلکه پناهگاه آرامش و رفع خستگی های روزانه است. اما چطوری میشه حمام رو از اون فضای سرد و بی روح، به یه بخش زیبا و لذت بخش تبدیل کرد؟

نگران نباشین، با سه تا راهکار ساده که الان بهتون میگم، می تونین به راحتی حمام رو زیبا کنین و از بودن تو اون لذت ببرین.

دیگران چه می خوانند:

اکسسوری های حمام

اولین قدم برای زیبا سازی حمام، استفاده از اکسسوری های کاربردی و قشنگه. این وسایل بهتون کمک می کنن تا هم از شر بهم ریختگی خلاص بشین، هم فضا رو بهینه استفاده کنین و هم حمام رو شیک و مرتب نشون بدین.

انواع اکسسوری حمام زیاده، بذارین چندتا رو با هم مرور کنیم:

شلف های حمام: دیگه خبری از بطری های شامپو و نرم کننده روی لبه وان نیست! با انواع شلف حمام دیواری، گوشه ای، آویز یا متحرک، می تونین وسایل رو مرتب بچینین.

جا صابونی و جا حوله ای: با این اکسسوری های ساده، هم لیز خوردن صابون تموم میشه، هم حوله هاتون همیشه تمیز و آویزون باقی می مونن.

آینه حمام: یه آینه با ابعاد مناسب، نه تنها برای اصلاح و آرایش لازمه، بلکه باعث بزرگ تر نشون دادن حمام هم میشه.

قلاب ها و رخت آویزها: برای آویزون کردن لباس راحتی، دمپایی یا کیسه های حمام، به چند تا قلاب شیک روی دیوار نیاز دارین.

نکاتی برای انتخاب اکسسوری های حمام

حمام به هم ریخته با بطری های نامرتب و حوله های خیس، کابوس مشترک همه ماست! اما اکسسوری های حمام به داد شما می رسن! این وسایل کاربردی به شما کمک می کنن تا نظم رو به حمام هدیه بدین، از فضا بهینه استفاده کنین و در نهایت، از یه حمام شیک و رویایی لذت ببرین.

اما چطور اکسسوری های مناسب رو انتخاب کنیم؟

اندازه و فضا

اولین قدم، توجه به ابعاد حمام و فضاییه که می تونین به اکسسوری ها اختصاص بدین. تو حمام های کوچک، سراغ شلف های دیواری باریک یا مدل های گوشه ای برین.

برای حمام های بزرگتر، آزادی عمل بیشتری دارین و می تونین از انواع جا حوله ای ایستاده، سبدهای بزرگ و حتی رخت آویزهای سقفی استفاده کنین.

جنس

حمام پر از رطوبته، پس جنس اکسسوری ها حرف اول رو میزنه.

استیل ضد زنگ، شیشه های نشکن، سرامیک های لعابدار و پلاستیک مرغوب، گزینه های عالی هستن.

این متریال در برابر رطوبت مقاومن و به مرور زمان دچار زنگ زدگی یا پوسته شدن نمی شن.

ظرفیت و طبقات

قبل از خرید هر اکسسوری، تعداد وسایلی که می خواین روش قرار بدین رو بشمُرین. مثلا برای جا صابونی، نوع صابونی (قالبی یا مایع) که استفاده می کنین، مهمه.

شلف های چند طبقه برای حمام های کوچک و وسایل زیاد، انتخاب بهتری هستن.

هماهنگی

انتخاب رنگ و طرح اکسسوری ها رو دست کم نگیرین!

این وسایل باید با رنگ کاشی ها، حوله ها و سایر اجزای حمام، هماهنگی و هارمونی داشته باشن. مثلا اگه حمامتون تم آٓبی داره، از اکسسوری های نقره ای یا سفید استفاده کنین.

کیفیت

شاید وسوسه بشین اکسسوری های خیلی ارزون بخرین، اما بدونین که کیفیت پایین، به زودی نیاز به تعویض پیدا می کنه و در نهایت، هزینه بیشتری رو براتون داره.

پس به سراغ برندهای معتبر و باکیفیت برین تا بتونین سال ها از اکسسوری های حمامتون استفاده کنین.

با رعایت این نکات کلیدی، می تونین بهترین اکسسوری های حمام رو انتخاب کنین و از یه حمام شیک، مرتب و کاربردی لذت ببرین! حالا شما بگین، از کدوم اکسسوری های حمام بیشتر استفاده می کنین؟

به نظرتون چه اکسسوری دیگه ای برای حمام ضروری به نظر می رسه؟

حتما تو کامنت ها با ما به اشتراک بذارین!

رنگ و نور

با یه رنگ آمیزی یا نورپردازی درست، می تونین حمام رو به کلی متحول کنین:

رنگ آمیزی: رنگ های روشن و خنک، حمام های کوچیک رو بزرگ تر نشون میدن. رنگ های گرم، فضایی صمیمی و آرامش بخش ایجاد می کنن. حتی می تونین از رنگ های متضاد برای ایجاد یه حمام مدرن و خاص استفاده کنین.

نورپردازی: نور طبیعی رو به حمامتون راه بدین. اگه نور کافی ندارین، از لامپ های مناسب با نور ملایم استفاده کنین. حتی می تونین با نورپردازی های مخفی زیر شلف ها یا گوشه های حمام، زیبایی رو دو چندان کنین.

طراوت و سرزندگی با گیاهان

حضور یه گل یا گیاه تو حمام، معجزه می کنه!

گیاهان نه تنها هوا رو تصفیه می کنن، بلکه حس سرزندگی و آرامش رو هم به ارمغان میارن.

موقع انتخاب گیاه، به کم نور بودن و رطوبت بالای حمام توجه کنین. گل های ارکیده، سانسوریا یا پوتوس، گزینه های عالی ای هستن.

با این سه راهکار ساده، می تونین حمام رو از یه فضای معمولی به یه واحه آرامش و زیبایی تبدیل کنین. حالا شما بگین، چه اکسسوری های دیگه ای رو برای زیبا سازی حمام ضروری می دونین؟

چه رنگ و گیاهی رو برای حمامتون مناسب می دونین؟

تجربه جالبی در مورد زیباسازی حمام دارین؟

حتما تو کامنت ها با ما به اشتراک بذارین!

زیبا سازی فضا حمام با 3 راهکار ساده!

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟