وی افزود: با توجه به اینکه این دو برند کرهای سالهای پیش ایران را به عنوان کشوری برای تامین لوازم خانگی بازار خاورمیانه انتخاب کرده بودند و هم اکنون این ظرفیت بازار ۴۰۰میلیونی بلاتکلیف مانده و حتی برخی کشورهای همسایه به دنبال رایزنی با تولیدکنندههای بزرگ لوازم خانگی آسیا هستند تا بتوانند سایت های مشترکی را راه اندازی کنند و عملا از این وضعیت به وجود امده در صنعت لوازم خانگی ایران به نفع خود استفاده کنند و برندهای محبوب را در کشور خود مونتاژ و تولید کنند تا از این طریق بتوانند به سهم بازار تولیدات ایران هم آسیب بزنند.
وی گفت: زیرا طبق تحقیقاتی که صورت گرفته در شرایط کنونی بخش عمدهای از محصولات قاچاقی بازار ایران، سامسونگ و الجی هستد و به طور قطع اگر کشورهای همسایه هم به تولید این محصولات بپردازند باز هم تقاضا در بازار داخلی برای این محصولات وجود دارد، از این رو سیاستها در کشور باید به گونهای باشد که از سرمایهگذای های قبلی حداکثر استفاده شود و این موضوع با ورود دولت و تدوام همکاری خارجی مشروط به انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید است.
منبع: شمانیوز
0 دیدگاه