وی با بیان اینکه جشنواره تیونینگ، کمپینگ، آپشن، مجموعه خودروهای کلاسیک و افرود،لوازم جانبی و مصرفی از 22 تا 25 تیرماه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: «این جشنواره مجموعه ای از چند نمایشگاه است و شهرداری تهران نیز همکاری مناسبی را برای برگزاری آن انجام داده است. شرکتهای خودروسازی مانند ایران خودرو، سایپا و پرشین خودرو تا کنون برای شرکت در نمایشگاه اعلام حضور کردهاند و 1800 مترمربع نیز برای برگزاری نهایی شده است.»
چیذری از رونمایی از سیستمهای صوتی خودرو به عنوان بخش جانبی نمایشگاه خبر داد و افزود: «15 برند برتر دنیا در حوزه صوت و سیستمهای صوتی خودرو، آخرین دستاوردهای خود را در طول روزهای برگزاری جشنواره در معرض بازدید علاقهمندان قرار میدهند.»
وی با اشاره به جذابیت برخی از بخشهای نمایشگاه پیشرو از جمله خودروهای کلاسیک برای مردم به ویژه جوانان و خانواده آنها ادامه داد: «همچنین بخش مهم دیگر این جشنواره خودروهای کلاسیک است که باید بتوان با بیمه و شرایط حمل و نقل مناسب شرایط برگزاری مطلوب این بخش را نیز در طول روزهای برگزاری نمایشگاه فراهم کرد که به عنوان یکی از بخشهای مهم و جذاب برگزاری این نمایشگاه مطرح است.»
چیذری با اشاره به بخش خودروهای سفارشی در این نمایشگاه اظهار کرد: «قابلیتهای زیادی در این بخش وجود دارد به طور مثال ممکن است شخصی داخل یک اتوبوس را به گونهای طراحی کرده باشد که در قالب یک منزل قابل سکونت، امکان سفر و سکونت با شرایط مناسب را فراهم کند و روزهای برگزاری نمایشگاه فرصت خوبی برای عرضه این خلاقیتها و ایدهها است.»
وی با اشاره به صنایعی مانند کمپینگ و افرود به عنوان بخشهای مهم در صنعت گردشگری اظهار کرد: «این بخش نیز یکی از قسمتهای مهم این جشنواره است اما به دلیل تاثیرات نامناسب صنعت گردشگری از کرونا تاکنون استقبال فعالان آن از شرکت در این جشنواره مناسب نبوده است.»
چیذری عنوان کرد: «برای فعالیت در بخش بینالمللی نمایشگاه فرصت چندانی وجود ندارد اما برنامهریزی برای برگزاری مجازی نمایشگاه نیز در حال انجام است.»
وی خاطرنشان کرد: «مراکز معاینه فنی، مراکز لیزینگ و معاملات، مجلات و نشریات تخصصی، شرکتهای مشاور تبلیغات و اطلاعرسانی، آموزشگاهها و مراکز آموزش مهارتهای فنی و حرفهای،موسسات فعال در زمینه استانداردهای داخلی و بینالمللی، بانکها، بیمهها و موسسات اعتباری، تجار و بازرگانان، ترخیص کاران معتبر و دستاندرکاران امور گمرکی، موسسات ثبتی و حقوقی، خودرو و موتورسیکلتهای آفرود و کلاسیک، وسایل کمپینگ و کوهنوردی و وسایل نقلیه امدادی و تجهیزشده برای مصارف خاص از جمله بخشهای جشنواره پیش رو است.»
چیذری عنوان کرد: «همچنین صوت و تصویر اتومبیل،ردیاب و دزدگیر، سیستمهای راهبردی و نظارت تصویری، نرمافزارها و اپلیکیشنهای مرتبط، کلاچ اتوماتیک و کروز کنترل،بدنه و رنگ،باطری و منبع تغذیه، رینگ و لاستیک اسپرت، کلاه و البسه ایمنی، کفپوش و روکش صندلی، مکمل سوخت و روغن موتور، خوشبوکنندهها و سیستم تهویه، پارکینگ مکانیزه از دیگر بخشهای این جشنواره است.»
جمشید فلاحی، معاون امور نمایشگاه نمایشگاه شهر آفتاب نیز در ادامه این نشست، برگزاری این جشنواره را ایدهای مناسب برای رونقبخشی به کسب و کارهای وابسته عنوان کرد و افزود: «این جشنواره قابلیت برگزاری در سطح بینالمللی نیز دارد که باید برای دورههای بعدی برگزاری آن برنامهریزیهای لازم را انجام داد.»
وی به برخی از نگرانیها برای جنبههای بهداشتی برگزاری نمایشگاهها با وجود بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: «نمایشگاه بینالمللی شهر افتاب برخوردار از یک فضای استاندارد نمایشگاهی است و با سالنهای وسیع، تهویه مناسب و دستگاههای مکنده نگرانیهای بهداشتی در این مورد را به حداقل کاهش داده است و معاون وزیر بهداشت نیز به تازهگی بازدیدی از این نمایشگاه داشته است.»
فلاحی عنوان کرد: «فضای مناسب نمایشگاهی، دسترسی اسان به فرودگاه و هتلهای 4 و 5 ستاره در مجاورت نمایشگاهها و دسترسیهای مناسب از قابلیتها و امکانات نمایشگاه شهر افتاب است و این امکان را فراهم کرده است تا بازدیدکنندگان خارجی و استانی بتوانند به راحتی و به سهولت از برگزاری نمایشگاههای مختلف استفاده کنند.»
حقیقی، مدیرعامل پتروشیمی سیرجان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه نمایشگاهها نقطه اتصالی میان منابع اجتماعی و اقتصادی هستند که قابلیت خلق ثروت را دارند، اظهار کرد: «در زمان حضور در شرکت سایپا، 15 نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد و ما در طول برگزاری این نمایشگاهها فرصتها، تهدیدها، و نقاط ضعف و قوت هر نمایشگاه را رصد میکردیم و تنها توصیه ما این است که برگزارکنندگان توجیه اقتصادی لازم برای برگزاری نمایشگاه را رصد کنند.»
منبع:شمانیوز
0 دیدگاه